Wednesday, August 5, 2009

Astro tolong kami....

Memang benar kata orang, tidak ada benda di dunia akan turun kecuali air hujan. Justeru itu, tidak timbul rasa hairan bin terkejut dengan tindakan Astro untuk menaikkan harga pakej sukan Astro. Sedangkang tidak ada chanel tambahan yang diberikan.

Alasan Astro sebab kos penyiaran untuk acara sukan di seluruh dunia meningkat. Bagi aku ini bukan alasan. Alasan yang paling tepat apabila menjadi 'pemain tunggal' (bukan pemain bola) dalam bidang ini stesyen berbayar astro boleh melakukan apa saja.

Dulu dibuangnya satu chanel digantikan dengan citra - tambah duit lagi. Tapi pengisiannya tetap sama tak ada yang menarik, cerita lama diulang tayang balik.

Sekarang naik harga baru pula tapi bila hujan lebat boleh tengok ke... orang kata bercakap banyak pun tak gunakan. Kalau boleh aku dah tak nak langgan Astro mahal sangat tetapi terpaksa kerana CINTAKU kepada 'Manchester United'.

Aku minta tolong kepada stesyen tv yang lain tolonglah langgan siarkan siaran langsung BPL terutama membabitkan game Man U. Kalau naik sampai seratus ringgit tahun depan tak tahu la. Mungkin terpaksa korbankan Man U aku.... Astro dengarlah rintihan hati kami yang ketagih bola... janganlah dinaikkan lagi yuran langganan.

5 comments:

Anonymous said...

Manchester United??... bagus ke team tu??

Anonymous said...

ehh..lu ni wanfai..MU la the best..thn ni memang 3 title..dari team yang xmenang langsung...bingai la ASTRO..

Anonymous said...

oih...cik lan...atie sini...atie utusan geng 10 ler...
srosaz@yahoo.com
* aku skang saje nak kumpul geng2 lama...stkat ni aril, su...n you...kiah, maria n lain2 on the way,,.tq

Anonymous said...

lan...email atie..geng10 utusan 2003

srosaz@yahoo.com

kambingx said...

saudara pemantau blog boleh merujuk kepada wakil astro awani utk mendapat harga yg murah, ha ha ha ha