Monday, June 28, 2010

Demam Piala Dunia

Dah lama aku tak jenguk blog ini, mungkin dah bersawang. Sebenarnya ada terlalu banyak yang aku ingin bercerita. Sampai tidak tahu mana satu yang hendak dimulakan.
Baiklah aku mulakan di sini. Pertama demam Piala Dunia. Satu dunia dilanda wabak ini. Aku tidak terkecuali tetapi sokongan aku kali ini kepada Argentina berbeza dengan sebelum ini iaitu Belandam
Piala Dunia kali ini juga datang membawa satu lagi wabak. Wabak 'judi'. Wabak ini hebat. Semua pening, pembawa virus ini ialah Dr. AADH. Sampai kata orang, orang Bachok dah tak dapat terima lagi.
Aku malas nak ulas banyak pasal wabak ini sebab sudah berbondong orang komen. Cukup sekadar aku nak petik resolusi Pemuda Pas pada Muktamar ke 56, Pemuda Pas mendesak supaya kerajaan menarik balik lesen judi bola. Soalnya kenapa tidak desak supaya semua judi dihapuskan. Ketika berbual dengan Ustaz Nasarudin Tantawi, jawapannya "Kita memang mahu supaya semua judi dihapuskan tetapi berperingkat, sekarang kita perlu berikan kefahaman terlebih dahulu.'
Bagi aku ini jawapan yang amat klise, kalau benar Pas ikhlas perjuangkan Islam hapuskan saja 4 nombor ekor di Kedah di sanakan majoritinya Islam kurang lebih sama dengan Kelantan sahaja. Betul kata Tun M Pas tidak pernah ikhlas.

Sesungguhnya aku dah muak dengan politik Pas. Letih amat membosankan, kalau kena atas batang hidung sendiri pandai pusing cerita. Tengok saja isu air di Kelantan, kerajaan anak beranak Nik Aziz, Kohilal,Bazar Tok Guru dan banyak lagi.
Aku dah bosan... Yang penting Argentina menang.

No comments: