Wednesday, April 29, 2009

Nik Nur Madihah - aku sedih


Gambar ini memberi seribu makna

Jika dulu tiada siapa yang menggenali Nik Nur Madihah tetapi kini dia kini menjadi ikon wanita di negara ini tidak kira yang masih belajar atau pun yang membimbing anak-anak bangsa.

Kejayaan luar biasa disebalik keperitan hidupnya menyentuh jiwa setiap penduduk di negara. Ini semua impak daripada laporan muka depan Utusan Malaysia yang memaparkan teratak buruk tempat diamnya mereka sekeluarga.

Aku akui laporan itu aku tulis dan digarab bersama emosiku yang bangga, gembira dan sedih dengan kejayaan luar biasa walaupun ketika itu ada beberapa persoalan yang timbul dibenak fikiran aku.

Aku menepis semua persoalan itu kerana niatku hanya satu untuk membantu insan ini supaya semua mata tidak kira bapa-bapa menteri di Kuala Lumpur atau pun ustaz-ustaz berkopiah di Kelantan.

(Aku tahu dan amat faham jika cerita ini letaknnya di muka depan Utusan Malaysia, impaknya amat luar biasa, semuanya mahu meraih kepentingan politik, masing-masing mahu tunjuk juara - jika benar mereka cakna rakyat kenapa tidak dahulu lagi didodoi dan dibelai si Nik Nur Madihah ini)

Biarkan cerita poltik ini.

Apa yang aku bangkitkan di sini ialah rasa terkilan aku terhadap bapanya, pasti yang tertanya kenapa patut terkilan, kerana dia sudah mula berubah sikap, agak angkuh mungkin. Ramai teman mediaku merungut tentang sikap bapanya, kata orang putih agak 'fussy'.

Perlu dijelaskan aku tidak terkilan dengan Nik Nur Madihah, bagi aku Nik Nur Madihah dulu dan sekarang masih sama tiada bezanya.

Kejayaan gadis ini satu rahmat untuk mengubah kehidupan mereka, untuk mengembalikan kasih sayang keluarga mereka. Aku amat berharap bapanya tidak lupa diri.

*terkilan dan sedih
Jangan ingat boleh tutup bangkai gajah

3 comments:

Anonymous said...

itu dia..satu lg entry berbisa..ape la bapak dia nih..

Anonymous said...

akhirnya tukang canang dah tak mogok lagi... wakakakaka

Azran Fitri Rahim said...

aku kembali kengkawan dengan semangat baru huhuhu