Friday, December 26, 2008

Harakah vs media arus perdana

Setiap kali timbul isu besar yang menunjukkan kelemahan seseorang individu terutama dari parti pembangkang maka timbullah media berat sebelah atau tidak memberikan liputan yang benar.

Sebagai contoh, jika kita membuka harakah bil 1401, di muka N20 terdapat dua laporan yang mempertikaikan laporan media arus perdana.

Sebagai seorang yang berada dalam industri ini biarpun hanya nama kecil dan membuat liputan mengenai program tersebut, aku terasa amat terpanggil untuk menjawabnya.

Salah satu laporan tersebut bertajuk: Hanya isu hudud ditemui media di wacana perdana. Soalnya mengapa tajuk ini yang dibangkitkan? Apakah tidak benar laporan yang dibuat oleh media arus perdana? atau adakah untuk menutup kelemahan diri dengan mengalihkannya kepada orang lain. Dan kenapa tidak dinafikan terus berita yang dilaporkan itu. Dan kenapa Harakah juga melaporkan tentang kebaikan ucapan Khairy Jamaluddin pada majlis tersebut.

Ini merupakan persoalan yang perlu dijawab sekiranya mahu menyalahkan media. Megapa perlu takut dan mula menyalahkan orang lain kita bercakap benar.

Seingat aku laporan mengenai hudud tersebut tidak mencemarkan Pas kerana ia lebih banyak bercakap atau berkisar tentang dasar serta perjuangan parti tersebut. Sepatutnya kita merasa bangga jika orang bercakap mengenai dasar perjuangan selama ini, ini pelik Harakah dan Pas menjadi takut.

Mungkin Harakah takut rahsia Pas yang mula lari dari asas perjuangannya akan mula terbongkar... atau takut kepada Lim 'Umar Abdul Aziz' Guan Eng demi kuasa.

Harakah sedarlah dalam dunia realiti... jangan asyik salahkan orang...

*pelik ye tak pernah pula aku terbaca dalam utusan, star, nst atau berita harian yang serang laporan harakah... hehehehe...

1 comment:

ondscene said...

takut bayang2 namanya mcm tu...