Thursday, February 5, 2009

Cukuplah Datuk Seri Mohammad Nizar....

Lepas 10 bulan memerintah Perak banyak perkara yang diperolehi Datuk Seri Mohamad Nizar dan aku percaya ada diantaranya tidak pernah diimpikannya langsung.
Di bawah aku gariskan beberapa perkara yang diperoleh Mohamad Nizar.

1) Dia pasti tidak percaya secara tiba-tiba menjadi Menteri Besar Perak.
2) Daripada bergelar encik atau tuan haji sekarang sudah Datuk Seri.
3) Dapat merasa kereta Toyota Camry baru (tapi sayang hanya 10 bulan)
4) Memberikan tanah kepada penduduk kampung baru.
5) Tercatat dalam sejarah sebagai Menteri Besar Perak ke- 10 walaupun hanya 10 bulan.
6) Merasa kerusi empuk di pejabat Menteri Besar.
7) Bergembira menghancurkan umat Melayu.
8) Mendapat layanan bertaraf lima bintang.
9) Menikmati elaun yang banyak.
10) Tak payah keluar duit minyak kalau berjalan-jalan masuk kampung termasuk nak pergi kerja..
11) Berkuasa untuk tentukan segala-galanya

Ini semua benda-benda bodoh yang aku terfikir tadi. Aku percaya pada pagi 8 Mac 2008 semasa bangun tidur dia tidak pernah bermimpi untuk mendapat semua keistimewaan ini. Jadi sudah sampai masanya untuk bangun dari mimpi itu dan kembali kepada dunia realiti... Berehatlah selepas berbulan madu.... jangan hancurkan lagi negeri Perak.... cukuplah

*apsal aku tak dapat mimpi yang sama....

1 comment:

zero order said...

cukup la....
jus 4get bout politicing issues..
pls t8 a look deeply on economic crisis...
2gether we slam...united we stand!!!