Sunday, November 9, 2008

Al Fatihah



Al Fatihah buat bekas bos aku, Allahyarham Datuk Sirajuddin Mohd. Rafia atau lebih dikenali dengan Abang Siraj yang mengembuskan nafas terakhir malam kelmarin di rumah sahabatnya Faridah Hitam (bekas Penolong Pengarang Utusan Malaysia).

Tak banyak peristiwa yang dapat aku catatkan dan diingati sewaktu beliau bertugas sebagai bekas penolong ketua pengarang kumpulan Utusan disebabkan hanya sekejap aku berada di ibu pejabat Kuala Lumpur sebelum bertukar ke Seremban dan Kota Bharu.

Pun begitu aku mengenalinya melalui cerita dan kolum Gosip Coffe House. Apa yang boleh aku simpulkan Abang Siraj amat rendah diri dan disenangi oleh kakitangan Utusan.

Al Fatihah moga rohnya dicucuri rahmat.

2 comments:

sahabat gunung said...

Al-fatihah, marilah kita bersama-sama mendoakan agar rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

Insya-Allah.

Azran Fitri Rahim said...

Amin