Thursday, November 13, 2008

Kurang ajar...


Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaludin Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaludin kurang ajar - itu yang boleh aku simpulkan tentang tindakannya memaksa dan mengherdik jurugambar Utusan Malaysia.
Kalau beliau rakyat biasa akan anggap perkara emosi seperti ini adalah biasa tetapi sebagai pemimpin beliau perlu menunjukkan contoh tauladan yang baik.

Takkanlah mengambil gambar terima surat tuntutan maaf daripada peguam Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak, Datuk Seri Mohd. Tajol Rosli Ghazali satu kesalahan besar. Mohamad Nizar kena ingat dia seorang pemimpin dan setiap tingkah lakunya diperhatikan.

Inikah bahasa indah seorang pemimpin parti Islam - ''Go.. go..". ''Woi, mari sini. Saya nak memory card kamera tu."

Kalau orang surat khabar yang digeruni oleh sesetangah orang pun kena halau aku tak tau la macam mana orang kampung yang hendak jumpa dia. Mungkin kena halau macam ayam.

Kalau aku orang Pas pasti aku rasa malu dengan pemimpinnya yang kurang ajaran ini.

Kalau pemimpin PKR cakap macam ini aku tak kisah sebab memang kurang ajaran, zina pun kata sedekah.

Bagi aku ini Menteri Besar cap Ayam yang dikeluarkan oleh syarikat Pakatan Rakyat Ayam. Perlu diajar tentang kurang ajar.

6 comments:

Semut Politik said...

aku sokong apa yang kau ckp, cuma bro aku minta semua bloggers sehaluan dengan aku jangan lagi menggunakan perkataan Pakatan Rakyat(PR), sebaliknya guna pakatan pembangkang.

wanfai said...

menteri besar cap ayam... haha aku setuju

Anonymous said...

ini orang byk kena blaja politik..ijazah terbaik datangnya dari jalanan..masuk tempat orang, bawak otak, bukan pisau..(Malique feat M. Nasir)

Anonymous said...

Alaaa.. siki-sikit kita kata orang kurang ajar, macam la kita ni maksum sangat nak cop org itu dan ini. Kalau Malique kata "masuk tempat orang, bawak otak, bukan pisau", ni aku nak kata "amik cermin, cermin muka sendiri"... haha

Azran Fitri Rahim said...

Tq bro kippk3k sebab masuk blog gua, tapi bro lu pun macam maksum sangat blog lu pun tibai orang juga... gua bagi cermin besar untuk lu cermin muke lu dulu sebelum cermin muke gua... ahaks... tq

Anonymous said...

Assalamualaikum... saya ni bukanlah memihak kepada mana2 parti, tapi pada saya MB Perak ni memang kurang ajar... sebagai anak Perak, saya malu dengan sikap MB yang tak profesional, sepatutnya dia kena belajar dengan Lim Guan Eng dan Hj Azizan yang bijak berdepan dengan media... kalau x ubah perangai, memang sah lah MB Perak ni MB cap ayam.. kepada kipp3k, kalau diri sendiri dok kutuk orang macam orang, janganlah nak nasihatkan orang lain pulak... awak tu yang patut cermin diri sendiri