Friday, November 7, 2008

Kerja orang cerdik



Apabila manusia tidak ada fikiran dan tidak ada kerja macam-macam idea kreatif yang muncul. Tetapi kita terkadang terlupa idea itu tidak mendatangkan faedah malah lebih memudaratkan.

Semalam seorang pemuda terpaksa dikejarkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu kerana idea gila. Bukan itu sahaja dia juga turut menyusahkan bomba semata-mata untuk menyelesaikan kerja gilanya.

Lelaki yang berasal dari Kampung Slow Machang, Pasir Mas, Kelantan ini memasukkan tiga bentuk cincin tembaga ke ibu jarinya sejak sebulan lalu sehingga menyebabkan ketiga-tiga cincinya melekat pada jari yang kian membengkak.

Doktor yang merawat buntu kerana gagal mengeluarkan cincin yang melekat dengan daging lalu menghubungi bomba meminta bantuan dan bomba juga buntu.

Akhirnya doktor terpaksa membawa masuk pemuda ini ke dalam bilik bedah dan memotong ketiga-tiga cincin ini dengan mesin pemotong tulang belakang.

Nasihat aku satu, penuhilah masa terluang anda dan jangan biarkan ia kosong begitu sahaja sehingga syaitan datang dan membisikkan idea serta kerja gila.


wasalam.

2 comments:

wanfai said...

BH & Metro kena scoop story ni... menyumpah2 aku dengan isma... tahniah la yea

Azran Fitri Rahim said...

aku tak terlibat, aku off pada hari kejadian, tanya budak kosmo utusan tak de stori nie... jangan marah ya... hehehe