Monday, November 10, 2008

Selamat Berjuang


Tahniah kepada para perwakilan yang menghadiri Mesyuarat UMNO Bahagian Sik Sabtu lalu. Keputusan pemilihan bahagian telah diketahui dan tahniah kepada ADUN Belantek, YB Tajuddin Abdullah yang akan menerajui kepimpinan UMNO bahagian ini hasil warisan Tan Sri Abdul Hamid Othman.
Tugas berat menanti YB kerana mewarisi kepimpinan yang sakit dan bernanah di sana sini. Pun begitu aku percaya dia mampu menyembuhkan atau setidaknya mengurangkan rasa sakit dengan kerjasama semua pihak dan gaya kepimpinannya.
Dalam masa yang sama aku berharap, Datuk Othman Desa (yang tewas kepada YB) untuk terus menyumbangkan bakti dan tenaga walaupun tidak berjawatan tinggi. Bagi aku sekiranya mahu UMNO Sik ini kembali kuat, sesiapa saja yang bertanding untuk jawatan tertinggi seperti bekas YB, Ismail Harun; Datuk Hasbullah dan Nazri (Pemuda) perlu diberikan ruang untuk menabur berbakti.

Kerana apa?. Kerana aku percaya mereka mempunyai minat dan ikhlas untuk berkhidmat kepada parti, sayang jika tenaga dan kebolehan mereka dibiarkan begitu saja.
Jangan kita mengulangi kesilapan yang sama meminggirkan mereka yang berbakat demi kepentingan peribadi atau takut dengan bayang sendiri.



No comments: