Sunday, November 16, 2008

Bugel indah....




Sejak kerajaan yang ditunjangi oleh Barisan Nasional (BN) macam-macam perkara berlaku dan banyak pihak yang nak tunjuk hebat. Aku tak tahu apa tujuan mereka untuk menunjuk-nunjuk atau nak beri tekanan kepada BN.

Sejak daripada itu juga negara ini dah jadi macam Indonesia, sikit-sikit hendak demonstrasi, nak minta itu - ini, kena buat demo. Sampai yang paling hebat ada yang dah ikut barat nak berbogel pula.

Sejak dari dulu lagi aku tak setuju dengan demo-mendemo ini termasuklah orang UMNO buat demo di Komtar, Pulau Pinang bantah Lim Guan Eng masa mula-mula DAP menang di Penang.

Ini satu hal nak berdemo sampai berbogel - apa jadahnya nie?. Yang ancam nak bogel namanya, Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis) yang aku percaya mesti ada orang Melayu - Islam juga.

Ini apa ertinya, sudah hilang pegangan agama ke apa. Adakah perangai seperti ini yang akan kita wariskan kepada anak cucu kita nanti. Mana maruah kita, jangan sampai maruah boleh dijual beli dengan harga satu sen.


Sebab untuk berbogel ialah tak puas hati sangat ialah tindakan Kerajaan negeri Selangor menaikkan sewa bulanan Projek Perumahan Rakyat (PPR) daripada RM124 sebulan kepada RM250. Di laporkan kebanyakan penghuni mempunyai pendapatan bulanan sebanyak RM500 sebulan.

Bagi aku ini satu alasan bodoh yang tidak boleh diterima akal sama sekali. Takkanlah tidak ada cara lain untuk menuntut hak sampai nak bogel. Inilah kesan daripada terlampau banyak keterbukaan dan ketelusan yang dituntut oleh sesetengah pihak.

Berdemo kalau tak berbogel sekali pun menyusahkan semua orang, contoh peniaga tak boleh berniaga, pekerja tak boleh bekerja, pelajar tak boleh belajar.

Satu lagi, inikah contoh kerajaan kebajikan yang dilaungkan oleh PKR sehingga menindas rakyat dan menimbulkan kumpulan bogel...

*aku nak gi shah alam nak tengok bugel indah - harap yg datang ramai orang muda bukan tua... ahaks...


4 comments:

wanfai said...

nak ikut....

Azran Fitri Rahim said...

meh le.. kita buat rombongan cik kiah...

Anonymous said...

aku jd photographer

Anonymous said...

ko la ajar aku join bogel indah dulu