Thursday, November 6, 2008

Tahniah Mr. Obama


Angkat tabik tanda tahniah kepada Mr. Obama, mencipta pelbagai rekod dalam sejarah Amerika Syarikat. Kemenangannya sebagai manusia yang paling power di dunia ini disambut meriah diseluruh pelusok dunia sampai orang di Bandar Obama, Jepun turut bergembira (pada hal tanda kena mengena cuma kebetulan nama sama je). Bagi aku kemenangan Obama tak ada apa sangat sebab dibelakangnya sama YAHUDI... Obama hanya topeng. Kalau ada sedikit perubahan terhadap layanan kepada negara-negara Islam itu pun aku sudah cukup bersyukur. Aku tidak berharap lebih dari itu daripada Obama.

Satu perkara yang pelik juga berlaku di Malaysia apabila ada juga manusia yang cuba ambil kesempatan. Manusia ini tidak lain dan tidak bukan Lim Kit Siang, dia anggap kemenangan Obama menunjukkan US sudah berubah dan tidak lagi mengamalkan prinsip perkauman. Jadi Malaysia pun kena berubah macam itu juga, bukan Melayu boleh jadi PM juga.

Bagi aku saranan dia tidak boleh dipakai sebab suasana di sini dan US amat berbeza. Kita baru 50 tahun merdeka manakala US merdeka lebih dari 200 tahun. Kita patut hormati undang-undang dan perlembagaan yang ditetapkan. Jangan terikut-ikut sangat dengan gaya barat.

Untuk menyelamatkan Malaysia aku syorkan supaya Kit Siang dan kuncu-kuncunya di buang negara, kalau tidak mereka akan terus merosakkan perpaduan negara.

No comments: